חוק שירותי תעופה - תמצית.

האמור להלן הינו תמצית כללית בלבד ולצרכי מידע, הנוסח המחייב, הרחבות ופירוט נוסף תוכלו למצוא בחוק שירותי תעופה, (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב, 2012 ויש לעיין בו. תוכלו למצוא קישור לחוק גם בדף הבית באתר החברה www.sky.max.co.il.

המראה באיחור של שעתיים לפחות

שירותי סיוע-מזון ומשקאות ושירותי תקשורת: כן, רק במעמד השדה כן

שירותי סיוע – שירותי הסעה ולינה: לא

השבת תמורה או כרטיס חלופי: לא

פיצוי כספי: לא

המראה באיחור של 5 עד 8 שעות

שירותי סיוע-מזון ומשקאות ושירותי תקשורת:כן, רק במעמד השדה ובמקרה איחור

שירותי סיוע – שירותי הסעה ולינה: לא

השבת תמורה או כרטיס חלופי: כן

פיצוי כספי: לא

טיסה שבוטלה ללא הודעה מוקדמת או איחור בהמראה של מעל 8 שעות

שירותי סיוע-מזון ומשקאות ושירותי תקשורת: כן, רק במעמד השדה

שירותי סיוע – שירותי הסעה ולינה: כן

השבת תמורה או כרטיס חלופי: כן

פיצוי כספי: כן. הפיצוי יופחת בחצי אם הוסכם על כרטיס טיסה חלופי בהתאם לזמני העיכוב ומרחקי הטיסות הקבועים בחוק

טיסה שנדחתה / הוקדמה עד 5 שעות ונתקבלה הודעה מוקדמת של פחות מ- 14 ימים לפני הטיסה

שירותי סיוע-מזון ומשקאות ושירותי תקשורת: לא

שירותי סיוע – שירותי הסעה ולינה: לא

השבת תמורה או כרטיס חלופי:לא

פיצוי כספי:לא

טיסה שהוקדמה או נדחתה בלפחות 5 ועד 8 שעות ונתקבלה הודעה מוקדמת של פחות מ 14 ימים לפני הטיסה

שירותי סיוע-מזון ומשקאות ושירותי תקשורת: לא

שירותי סיוע – שירותי הסעה ולינה: לא

השבת תמורה או כרטיס חלופי: כן

פיצוי כספי: לא

טיסה שבוטלה או שהוקדמה או נדחתה ביותר מ- 8 שעות ונתקבלה הודעה מוקדמת של פחות מ 14 ימים לפני הטיסה

שירותי סיוע-מזון ומשקאות ושירותי תקשורת: לא

שירותי סיוע – שירותי הסעה ולינה: לא

השבת תמורה או כרטיס חלופי: כן

הצעת חלופות על ידי חברת התעופה/מארגן : כן

פיצוי כספי :כן. הפיצוי יופחת בחצי אם הוסכם על כרטיס טיסה חלופי בהתאם לזמני העיכוב ומרחקי הטיסות הקבועים בחוק

הערות נוספות

ככל שתהיה זכאי לפיצוי או סיוע על פי חוק, האחריות לשירותי סיוע ולפיצוי מוטלת על חברת התעופה או מארגן הטיסה (ספק הטיסה). מומלץ כי תפנה אליהם ישירות מאחר והפיצוי אמור לעבור אליך ישירות לאחר פנייתך. תוכל גם לפנות אלינו ואנו נשמח לסייע.

זכאות לשירותי סיוע על פי חוק תהיה במצב בו נדחתה או בוטלה הטיסה ללא הודעה מוקדמת והנוסע התייצב בשדה התעופה כדין.

במידה ולא מימשת את כרטיס הטיסה אנו נטפל עבורך בהשבת התמורה מחברת התעופה/ ספק הטיסה ונעבירה אליך לאחר שתתקבל אצלנו.

זכאות לסיוע בהלנה תהיה באם נדרשת לינת לילה כתוצאה מביטול או דחיית הטיסה.

נציגי חברת התעופה או מארגן הטיסה ( הספק ) מחויבים להציע לך חלופות מתאימות לטיסתך במקרה וטיסתך בוטלה. במידה ותבחר חלופה לא תהיה זכאי להחזר התמורה.

החוק פוטר חובת פיצוי במצבים מיוחדים דוגמת כח עליון או השבתה.

החוק פוטר מחובת פיצוי או סיוע במקרה בו הנוסע הגיע ליעדו בזמן או אם כרטיס הטיסה ניתן מתנה או הטבה.

גובה הפיצוי נקבע לפי מרחק הטיסה ומתעדכן מעת לעת.

ביטול או הקדמת טיסה 14 ימים לפחות לפני מועד הטיסה אינם מזכים את הנוסע בסיוע או בפיצוי על פי חוק שירותי תעופה.