מדריך טיסות

מדריך הטיסות הגדול לואו קוסט, צ'רטר וטיסות סדירות

טיסות לואו קוסט או טיסה סדירה מה ההבדלים?

מה ההבדלים בין צ'רטר, לואו-קוסט וטיסה סדירה, ולמי מתאים כל סוג טיסה? הנה כל מה שצריך לדעת לפני שעולים על המטוס המטרה: לטוס. האמצעי: מטוס. עד כאן אין בעיה, במיוחד אם מעולם לא טסתם. אבל יש להניח שבצורה כזו או אחרת כבר יצא לכם לבלות בכלי התחבורה הנחשב לבטוח בעולם, וככל הנראה ואף על פי זאת – בואו נודה בזה – תלונות ובעיות על הדרך מנקודת A לנקודה B, תמיד יהיו. אז איך נמקסם את זמן ודרך התעופה שלנו בצורה הטובה ביותר? קודם כל, עלינו להבין מה האופציות המונחות לפנינו - אילו סוגי טיסות יש ומה כל טיסה מציעה לנו. אם לא יצא לכם להכיר את האופציות האוויריות הקיימות עבורכם מלבד לטיסה ה"רגילה" (הקרויה טיסה סדירה), או שנמנעתם מהאחרות, זה הזמן לעשות היכרות עם הצ'רטר והלואו-קוסט.

טיסות לואו קוסט או טיסה סדירה מה ההבדלים?

מה ההבדלים בין צ'רטר, לואו-קוסט וטיסה סדירה, ולמי מתאים כל סוג טיסה? הנה כל מה שצריך לדעת לפני שעולים על המטוס המטרה: לטוס. האמצעי: מטוס. עד כאן אין בעיה, במיוחד אם מעולם לא טסתם. אבל יש להניח שבצורה כזו או אחרת כבר יצא לכם לבלות בכלי התחבורה הנחשב לבטוח בעולם, וככל הנראה ואף על פי זאת – בואו נודה בזה – תלונות ובעיות על הדרך מנקודת A לנקודה B, תמיד יהיו. אז איך נמקסם את זמן ודרך התעופה שלנו בצורה הטובה ביותר? קודם כל, עלינו להבין מה האופציות המונחות לפנינו - אילו סוגי טיסות יש ומה כל טיסה מציעה לנו. אם לא יצא לכם להכיר את האופציות האוויריות הקיימות עבורכם מלבד לטיסה ה"רגילה" (הקרויה טיסה סדירה), או שנמנעתם מהאחרות, זה הזמן לעשות היכרות עם הצ'רטר והלואו-קוסט.
קבלו מתנה מ-m_a_x
מצטרפים עכשיו ונהנים מפטור מדמי כרטיס למשך שנה
קבלו מתנה מ-m_a_x
מצטרפים עכשיו ונהנים מפטור מדמי כרטיס למשך שנה
קבלו מתנה מ-m_a_x
מצטרפים עכשיו ונהנים מפטור מדמי כרטיס למשך שנה
קבלו מתנה מ-m_a_x
מצטרפים עכשיו ונהנים מפטור מדמי כרטיס למשך שנה

לואו-קוסט

"טיסות לואו-קוסט לרוב נמכרות על בסיס טיסה בלבד", מסביר עוז גור, סמנכ"ל שיווק smartair. "המשמעות היא שכל הוספה או צורך בשירות כזה או אחר כרוכים בעלות נוספת (לדוגמה: שליחת מזוודה לבטן המטוס, בחירת מושבים מראש, ארוחות בטיסה, אפשרויות שינוי או ביטול ואפילו שעות טיסה נוחות יותר), כך שלמרות שמחיר הבסיס של טיסות הלואו-קוסט זול משמעותית - מחיר טיסת לואו-קוסט הכולל את כל שירותי הטיסה יגיע ברוב המקרים למחיר טיסה סדירה, ואף יותר". איפה טמון היתרון? מאוד תלוי לאן ולכמה זמן אתם נוסעים. נסיעה לזמן קצר בה אתם יכולים להסתפק בטרולי איתו תעלו למטוס ולא יותר – ניצחון! ואם הטיסה גם קצרה יחסית, אז בכלל אפשר להתפשר על מנוחה קלילה ולא שירות מלכותי מכף רגל עד ראש

צ׳רטר

"טיסת צ'רטר היא קצת יותר מאתגרת עבור אלה שפינוקים זה חלק מהחיים שלהם – ואנחנו בהחלט מבינים אותם ואת הצורך בכך. לדברי גור, "על אף שהשירותים בטיסות הצ'רטר משתנים בהתאם ליעד ולחברת התעופה, הם לרוב כוללים שליחת מזוודה לבטן המטוס בלבד, ללא ארוחות או אפשרויות שינוי וביטול". אז מדוע לבחור בצ'רטר בכל זאת? "טיסות צ'רטר יכולות להתאים לנוסעים ספונטניים הממתינים למבצעים של הרגע האחרון, שכן חברות בדרך כלל נוטות 'להיתקע' עם טיסות צ'רטר שאינן מלאות ולהציע אותן במחירים נמוכים במיוחד ב-72 השעות שלפני הטיסה", מסביר גור. אז למי מכם שחי על הקצה ובעורקיו זורמת התעוזה והרוח הספורטיבית – ככל הנראה זו הטיסה המתאימה לכם.

טיסה סדירה

"רוב הטיסות הסדירות היום כוללות את כל מאפייני ושירותי הטיסה, על כן מבין השלוש זו גם הטיסה היקרה ביותר. אמנם כל הנוסעים יקבלו בגדול את אותם שירותים הכלולים בטיסה, אך גם לאלה יש כמה רמות. לדברי גור, "במטוסים אלו תמצאו לרוב שלוש מחלקות עיקריות המשמשות לסיווג איכות השירות של הטיסה במהלכה ולאחריה. שלוש המחלקות המסורתיות הן מחלקת תיירים (המחלקה הנפוצה והעיקרית במטוס), מחלקת העסקים והמחלקה הראשונה. "ברוב המקרים ההבדלים בין מחלקת התיירים לשתי המחלקות היוקרתיות יותר מתבטאים במושבים מרווחים ונוחים יותר והיצע רחב יותר בשירותי הבידור שבטיסה ובארוחות". במחלקה הראשונה, לעומת מחלקת העסקים, אומר גור, "יש תפריטי מזון לבחירה, הגשה בכלי חרסינה, הגשת משקאות אלכוהוליים ועוד. בנוסף, נוסעי מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה זוכים למספר הטבות על הקרקע לפני ההמראה, כמו גישה לטרקלין העסקים, דלפקי בידוק נפרדים, ליווי אישי למטוס, עדיפות בקבלת כבודה ועוד". אם זה לא היה ברור, ככל שהמחלקה יוקרתית יותר, כך עלות הכרטיס גבוהה יותר. "במרבית המקרים, ובמיוחד בטיסות קצרות, אין הצדקה ממשית לשדרוג מחלקת הטיסה, אך בטיסות ארוכות טווח, למשל לארה"ב או למזרח הרחוק, שדרוג למחלקה עסקית/ראשונה עשוי להיות משתלם, בעיקר עבור נוסעי עסקים שמעוניינים להגיע רעננים ליעד", מסביר גור. עוד מגלה לנו גור כי "בחלק מחברות התעופה יש מחלקת ביניים הנקראת 'תיירים פלוס', שההבדל בינה לבין מחלקת התיירים מתבטא במרווח גדול יותר ברגליים, ואנשים הסובלים מבעיות בריאות או כאבים במהלך הטיסה יעדיפו לשלם מעט יותר תמורת נוחות".
אז לפני שאתם מחליטים איזו טיסה הכי מתאימה לכם, חשוב שתכירו את כרטיס האשראי החדש SKYM_A_X שהקניות בו מזכות אתכם בנקודות טיסה שאפשר להמירן בכל חברות התעופה בעולם – סדירות, צ'ארטר, לואו קוסט, רק תגידו מה מתאים לכם. היופי בכרטיס הזה שאין לו אותיות קטנות - אין הגבלת תאריכים ומלאי, ואין תשלום נוסף על מיסי נמל. זה גם הכרטיס שיטיס אתכם הכי מהר לחו"ל – על כל 160 ש"ח תצברו 1 נקודה להזמנת הטיסה הבאה. מה שנשאר לכם זה לבחור בתבונה את סוג הטיסה המתאים לכם

לואו-קוסט  

"טיסות לואו-קוסט לרוב נמכרות על בסיס טיסה בלבד", מסביר עוז גור, סמנכ"ל שיווק smartair. "המשמעות היא שכל הוספה או צורך בשירות כזה או אחר כרוכים בעלות נוספת (לדוגמה: שליחת מזוודה לבטן המטוס, בחירת מושבים מראש, ארוחות בטיסה, אפשרויות שינוי או ביטול ואפילו שעות טיסה נוחות יותר), כך שלמרות שמחיר הבסיס של טיסות הלואו-קוסט זול משמעותית - מחיר טיסת לואו-קוסט הכולל את כל שירותי הטיסה יגיע ברוב המקרים למחיר טיסה סדירה, ואף יותר". איפה טמון היתרון? מאוד תלוי לאן ולכמה זמן אתם נוסעים. נסיעה לזמן קצר בה אתם יכולים להסתפק בטרולי איתו תעלו למטוס ולא יותר – ניצחון! ואם הטיסה גם קצרה יחסית, אז בכלל אפשר להתפשר על מנוחה קלילה ולא שירות מלכותי מכף רגל עד ראש.

צ׳רטר  

טיסת צ'רטר היא קצת יותר מאתגרת עבור אלה שפינוקים זה חלק מהחיים שלהם – ואנחנו בהחלט מבינים אותם ואת הצורך בכך. לדברי גור, "על אף שהשירותים בטיסות הצ'רטר משתנים בהתאם ליעד ולחברת התעופה, הם לרוב כוללים שליחת מזוודה לבטן המטוס בלבד, ללא ארוחות או אפשרויות שינוי וביטול". אז מדוע לבחור בצ'רטר בכל זאת? "טיסות צ'רטר יכולות להתאים לנוסעים ספונטניים הממתינים למבצעים של הרגע האחרון, שכן חברות בדרך כלל נוטות 'להיתקע' עם טיסות צ'רטר שאינן מלאות ולהציע אותן במחירים נמוכים במיוחד ב-72 השעות שלפני הטיסה", מסביר גור. אז למי מכם שחי על הקצה ובעורקיו זורמת התעוזה והרוח הספורטיבית – ככל הנראה זו הטיסה המתאימה לכם.

טיסה סדירה  

רוב הטיסות הסדירות היום כוללות את כל מאפייני ושירותי הטיסה, על כן מבין השלוש זו גם הטיסה היקרה ביותר. אמנם כל הנוסעים יקבלו בגדול את אותם שירותים הכלולים בטיסה, אך גם לאלה יש כמה רמות. לדברי גור, "במטוסים אלו תמצאו לרוב שלוש מחלקות עיקריות המשמשות לסיווג איכות השירות של הטיסה במהלכה ולאחריה. שלוש המחלקות המסורתיות הן מחלקת תיירים (המחלקה הנפוצה והעיקרית במטוס), מחלקת העסקים והמחלקה הראשונה. "ברוב המקרים ההבדלים בין מחלקת התיירים לשתי המחלקות היוקרתיות יותר מתבטאים במושבים מרווחים ונוחים יותר והיצע רחב יותר בשירותי הבידור שבטיסה ובארוחות". במחלקה הראשונה, לעומת מחלקת העסקים, אומר גור, "יש תפריטי מזון לבחירה, הגשה בכלי חרסינה, הגשת משקאות אלכוהוליים ועוד. בנוסף, נוסעי מחלקת עסקים ומחלקה ראשונה זוכים למספר הטבות על הקרקע לפני ההמראה, כמו גישה לטרקלין העסקים, דלפקי בידוק נפרדים, ליווי אישי למטוס, עדיפות בקבלת כבודה ועוד". אם זה לא היה ברור, ככל שהמחלקה יוקרתית יותר, כך עלות הכרטיס גבוהה יותר. "במרבית המקרים, ובמיוחד בטיסות קצרות, אין הצדקה ממשית לשדרוג מחלקת הטיסה, אך בטיסות ארוכות טווח, למשל לארה"ב או למזרח הרחוק, שדרוג למחלקה עסקית/ראשונה עשוי להיות משתלם, בעיקר עבור נוסעי עסקים שמעוניינים להגיע רעננים ליעד", מסביר גור. עוד מגלה לנו גור כי "בחלק מחברות התעופה יש מחלקת ביניים הנקראת 'תיירים פלוס', שההבדל בינה לבין מחלקת התיירים מתבטא במרווח גדול יותר ברגליים, ואנשים הסובלים מבעיות בריאות או כאבים במהלך הטיסה יעדיפו לשלם מעט יותר תמורת נוחות". אז לפני שאתם מחליטים איזו טיסה הכי מתאימה לכם, חשוב שתכירו את כרטיס האשראי החדשSKYM_A_X שהקניות בו מזכות אתכם בנקודות טיסה שאפשר להמירן בכל חברות התעופה בעולם – סדירות, צ'ארטר, לואו קוסט, רק תגידו מה מתאים לכם. היופי בכרטיס הזה שאין לו אותיות קטנות - אין הגבלת תאריכים ומלאי, ואין תשלום נוסף על מיסי נמל. זה גם הכרטיס שיטיס אתכם הכי מהר לחו"ל – על כל 160 ש"ח תצברו 1 נקודה להזמנת הטיסה הבא מה שנשאר לכם זה לבחור בתבונה את סוג הטיסה המתאים לכם